Het belang van een persoonlijke trainer

Personal trainer Rotterdam

Loop het kantoor van bijna elke personal trainer binnen en het eerste wat de trainer zal doen, is de klant helpen bij de keuze van het soort trainingsprogramma dat hij zal gebruiken. toegewezen middelen alleen voor het beoogde doel worden gebruikt. De trainer ontwikkelt een individueel trainingsprogramma op basis van de doelen en doelstellingen van de klant. Een personal trainer maakt gebruik van fitnessmodellen om deze doelstellingen te helpen bereiken. De belangrijkste elementen voor individuele trainingsprogramma’s zijn dieet, lichaamsbeweging en stretching. De trainer zal u leren hoe u gezonde maaltijden met de juiste voedingsstoffen kunt eten. U krijgt de nodige informatie over het plannen van maaltijden, het inslaan van koolhydraten voor een beter herstel na de training en een goede hydratatie. Het dieetplan wordt gebaseerd op uw huidige body mass index en vooraf bepaalde doelstellingen. De personal trainer of diëtist bepaalt welke soorten koolhydraten, eiwitten en vetten u nodig hebt om uw streefgewicht te bereiken.

Elk lid van een personal trainer-team dat ervaring heeft opgedaan in de gezondheids- en fitnesssector zal zijn kennis en ervaring graag met u delen. En het belangrijkste is dat u bij het werken met een personal trainer let op hoe hij of zij het lichaam aanspreekt en hoe u het lichaam moet aanspreken bij uw eigen lichamelijke activiteiten. Je kunt niet dominant zijn in fysieke activiteiten als je niet in staat bent om al je lichaamsfuncties uit te voeren en te streven naar kracht en controle. Krachtige spieren vereisen minder calorieën, maar dat vertaalt zich niet altijd in meer kracht. Dit duwen en trekken van fysieke stemming, of van reageren op de behoeften van het lichaam dwingend is te vinden in elke training. Trainingssessies moeten kort zijn, maar bij elke herhaling grondig worden aangepakt. Intervaltraining en voldoende rust tussen de sessies zijn twee belangrijke onderdelen van een goed trainingsschema. Tijdens uw eerste sessies zal een personal trainer u enkele krachtoefeningen leren om in uw trainingsprogramma op te nemen. Gewichtheffen is een optie om u te wapenen met extra kracht, vooral voor het uitvoeren van beklimmingen. Sommige trainers vinden het nuttig om aan het einde van de training armcurls uit te voeren omdat dit de spieren op de onderarm versterkt die helpen bij het klimmen. Als u besluit om met gewichten te trainen, zorg er dan voor dat u veilige tilapparatuur gebruikt en til niet meer dan een halve gram van het streefgewicht.

Voeding is van cruciaal belang voor je succes in het klimmen. Doe voldoende oefeningen om het uithoudingsvermogen op te bouwen dat je op de wand nodig zult hebben. Voldoende vocht zorgt voor een gestage stroom energie die nodig is om van de ene positie naar de andere te gaan. Je moet ook weten welke voeding het beste is om te trainen, om de verleiding van gevaarlijke diëten te vermijden. Tegen de tijd dat je de top van een route bereikt, ben je energetisch uitgeput en kun je de ervaring van de klim, en jezelf, verpesten als je besluit iets te eten dat niet voor je lichaam bestemd is.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.