Hoe ga je voor een sportmassage?

Sportmassage Schiedam

Wanneer moet ik voor een sportmassage gaan? Er zijn veel richtlijnen die bepalen wanneer je voor een sportmassage moet gaan. Het eerste wat je moet doen is een massage nemen minstens drie dagen voor het evenement waarvoor je traint. U kunt ook een dag eerder als je spieren zijn gespannen door een inspanning voor. Als laatste, of op dezelfde dag als het evenement, kun je gaan voor een sportmassage. Sommige yogaleraren houden zich ook aan dezelfde richtlijnen en stellen voor dat je voor een massage gaat vlak voor of na de training is.

Wat zijn de voordelen die ik kan krijgen van een sportmassage? Een van de voordelen van sportmassage is dat je je meer kunt ontspannen. Als je spieren ontspannen zijn en niet geïrriteerd raken door spanning, dan wil je jezelf niet te veel inspannen of loop je het risico de spieren te overbelasten. Dit zal een tol op je eisen tijdens de inspannende activiteiten. Zonder een goede sportmassage voor je training kun je de spieren die je probeert te versterken beschadigen, wat leidt tot zwakte en mogelijke blessures.

Wat heb ik aan een sportmassage? Dat hangt af van de persoon en de teams die je ondersteunt en ervoor zorgt dat ze de best mogelijke zorg krijgen van hun coaches. Als je bijvoorbeeld deel uitmaakt van het klimteam en je coaches willen dat je een streng dieet volgt, maar je hebt ook een massage nodig voor en na de training, dan kun je daar ook baat bij hebben. Een sportmassage kan ook helpen zorgen voor de bloeddoorstroming en het oedeem dat nodig is om je spieren sneller te laten herstellen.

Als je niet zeker weet of je voor een wedstrijd al dan niet voor een massage kunt gaan, dan moet je proberen te gaan kijken of je spieren in de juiste staat zijn. Je kunt dit beoordelen door je spieren te buigen en te kijken hoeveel moeite het je kost om een stretch te bereiken. Je kunt ook zien of je spieren voldoende opgewarmd zijn en of ze je spieren tijdens je marathon kunnen ondersteunen en je comfort kunnen bieden, zodat je tijdens de wedstrijd het beste van jezelf kunt geven.

Wat zijn de gebieden die gemasseerd moeten worden? De spiergroepen die op de website thisaineering.org worden genoemd zijn de kuiten, de hamstrings, de quadriceps, de adductoren en abductoren, de gluteus maximus, de heupflexoren, de quadriceps, de heupflexoren, en de soleus. Het is niet aan te raden uw eigen spieren te gebruiken om de oefening die u gaat doen zonder de nodige voorzichtigheid te doorstaan. Dit kan pijn veroorzaken in de spieren en de betrokken structuren, en kan zelfs leiden tot scheuren en het niet kunnen afmaken van de wedstrijd.

Lees meer

Pedicure

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.